Результати опитування педагогів про штучний інтелект в освіті
31 січня 2024

Використання штучного інтелекту в освіті відкриває нові можливості, але водночас створює певні виклики. 

У 2023 році під час Всеукраїнської інформаційної кампанії з протидії платіжному шахрайству #ШахрайГудбай НБУ провів опитування серед педагогів у дистанційному форматі на тему використання та ставлення педагогів до ШІ під час освітнього процесу.

2 543 респонденти долучилися до опитування, більшість із них – педагоги закладів шкільної освіти (81,5%). 

Використання педагогами ШІ під час підготовки  освітніх матеріалів та занять / уроків
Більшість освітян використовують ШІ для підготовки освітніх матеріалів та занять / уроків – 51,8 %, із них:

  • 26,2% – використовують ChatGPT (або інші інструменти на основі ШІ);
  • 32,4% – використовують генератори зображень.

Інтерес учнів і студентів до використання ШІ під час конкурсів
Більшість педагогів (57,8%) вважають, що учням і студентам цікавими є конкурси та освітні ініціативи, де потрібно використовувати ШІ.

Інтерес освітян щодо можливостей використання ШІ
93,6% педагогів хотіли б дізнатися більше про те, як використовувати ШІ в освітньому процесі.

Ставлення педагогів до ШІ 
75,8% освітян позитивно ставляться до використання ШІ в освітньому процесі.

Головні недоліки використання ШІ, на думку освітян – його застосування:

  • під час виконання завдань учнями / студентами, що потребують аналізу та формування власної думки здобувачами освіти;
  • під час написання учнями / студентами творів, есе, рефератів, курсових, дипломних науково-дослідних робіт.
  • під час виконання здобувачами освіти домашніх, контрольних, самостійних завдань, тестів та інших практичних завдань, спрямованих на перевірку знань учнів / студентів.

Висновки

  • ШІ є хорошим помічником для педагогів під час підготовки до занять, також він дає змогу урізноманітнити навчальний процес та зробити його більш цікавим для здобувачів освіти.
  • На думку педагогів, використання ШІ здобувачами освіти без нагляду дорослих може мати негативний вплив на освітній процес. 

Детальний аналіз результатів опитування за посиланням.